עיצוב – להיות זכיר בעולם מהיר

מאת ניר שגיב

לכמה פרסומים אנחנו נחשפים כל יום? לצד כמה מודעות עברנו היום? ולכמה מהן שמנו לב?

ככל הנראה פספסנו את הרוב, במקרה הטוב התייחסנו ל1, 2 שבאמת נגעו אלינו, שהיו במקום הנכון ובזמן הנכון ואו היו עם העיצוב הנכון. משהו זכיר.

כשאנחנו יוצרים מיתוג או זהות, מפרסמים (מוצר או שירות מזוהים בצבע, אות, סאונד, קצב, ריח, אלמנטים גרפיים), תמיד נחשוב על הבסיס: שיזכרו אותנו.

גם כיום כאשר אנשים עיוורים לפרסומים, מודעות, באנרים – על זה אנחנו נבנה את המותג. ניצור בולטות, שונות ונגרום לכך שיזכרו אותך.

איך עושים את זה?

"דרך אחת לבידול ותפישת תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי הינה מינימליזם. מינימליזם זו הבחירה לדייק את הפרט היחיד שנמצא". (אורפז ימין // מעצבת חזותית).

בעולם בו אנחנו לא נשענים אך ורק על פרינט אלא יש את העולם המופלא של הדיגיטל אשר יצר לנו את ערוצי התקשורת הייחודיים כל כך, עמודי תוכן ממוקדים, אנחנו מסוגלים למקד את הפרסום שלנו ללקוחות פוטנציאלים ולמקד את הוצאת השיווק אל האנשים שבאמת מתעניינים או זקוקים למוצר שלנו.

מעבר לבידול ישנם כללים ברורים שתמיד ננסה ליישם בהתאם לצורך כמו כותרת עוצמתית למשיכת תשומת הלב.

נגרום ללקוח להבין שיש כאן הצעה שהוא לא רוצה לוותר עליה

  • נעלים את הפחד – ניצור הצעה בעלת 'סיכון' נמוך ככל שניתן "מה יכול להיות – מקסימום נרוויח".
  • הנעה לפעולה – לא בהכרח רק קניית שירות דרך המודעה, גם פנייה במייל, מילוי טופס, הרשמה לדיוור או כל פעולה אחרת שתיצור ערוץ תקשורת ישיר עם הלקוח הפוטנציאלי תהיה מבורכת.
  • נדאג ליצירת חשיבות לפעולה עכשיו, אנחנו רוצים שהלקוח ינקט מהלך כלשהו ברגע זה ולא רק ליצור תודעה.
  • אמון – ניצור אמון ע"י המלצות מלקוחות קיימים שכל כך מרוצים מהשירותים, כתבות שפורסמו, "בואו תהיו חלק מהלקוחות המוצלחים שלנו".

ניר שגיב, מעצב גרפי בפאר לוין תקשורת

בואו נחשוב ביחד איך יוצרים את המציאות שלכם