יח"צ ככלי לבניית מוניטין

מאת עומרי גל

ארגז הכלים המצוי בידיו של יועץ תקשורת ואיש יחסי ציבור נועד לתת לאיש המקצוע כלים שבהם ניתן לשנות דעות, לעצב דעות וכמובן להשפיע על דעות. במילים אחרות, עולמות התוכן של יחסי ציבור מהווים כלי עיקרי לעיצוב דעת קהל, לבניית תדמית ולהשגת המוניטין הרצוי.

שיפור המוניטין או התדמית מבטאים למעשה את הדימוי או הרושם שיש לאדם או לגוף מסוים בעיני אחרים.

לדברי ממי פאר, יועץ אסטרטגי בכיר לארגונים ציבוריים ומוניציפאליים ומבעלי משרד יחסי הציבור פאר לוין תקשורת, "המוניטין המבוקש משתנה בהתאם למסרים שאותם מעוניינים להעביר, בין אם מדובר במקצועיות, אמינות, רצינות, איכות, קידמה, מנהיגות, יושרה או הצלחה".

את הדימוי המבוקש ניתן לעצב ולבנות בצורה מכוונת על ידי היכרות ישירה או עקיפה וזאת על ידי אמצעים מגוונים. בניית מוניטין תקשורתי יכול להיבנות בעקבות היכרות אישית עם אדם או עם ארגון, שמועות שעוברות מפה לאוזן ובתוך עולמות הרשתות החברתיות, וכמובן באמצעות כלי התקשורת המסורתיים.

"למעשה", מדגיש ממי פאר, "תקשורת המונים המנותבת על ידי יחצן מנוסה מאפשרת להעביר בזמן קצר ובאופן מדויק את המוניטין המבוקש לקהל יעד רחב היקף".

אמצעים להשגת מוניטין רצוי
קשת הפעולות והיוזמות שאפשר לנקוט בהן לצורך בניית מוניטין תקשורתי, מורכבת מעשרות פרטים והזדמנויות המותאמות אישית לכל לקוח ולכל סוג פעילות. איתן לוין, מבעלי משרד פאר לוין תקשורת, מסביר כי פעולות אלו יכולות להיות מורכבות מכתבות וראיונות באמצעי התקשורת השונים, קמפיינים פרסומיים, שימוש באינטרנט וברשתות חברתיות, יצירת פעילות בעלת עניין לציבור, הודעות לעיתונות, הרצאות והפקת אירועים, כנסים וירידים.

עולם היח"צ מציע כיום שפע של אמצעים להשגת מוניטין רצוי וההצלחה תלויה במידה רבה בניסיונו וכישוריו של יועץ התקשורת. "יחד עם זאת", מציין איתן לוין, "החוכמה היא לדעת לבחור בתמהיל הנכון עבור כל לקוח ולקוח בהתבסס בין היתר על נתוניו, מאפייני קהל היעד, ובחינת יעדים, מסרים ודימויים מבוקשים".

חשוב להבין כי בניית מוניטין באינטרנט אינו הליך מקרי או חד פעמי. מדובר מדובר בסדרה של פעולות חוזרות ונשנות המיועדות לעצב ולמצב תדמית מבוקשת לאורך זמן.כלומר, את המוניטין יש לשמר ולתחזק באופן שוטף בתודעת הציבור ולהתאימו לשינויים החלים בארגון, בשוק ובחברה.

עומרי גל, יועץ תקשורת בכיר בחברת יחסי הציבור פאר לוין תקשורת

בואו נחשוב ביחד איך יוצרים את המציאות שלכם